Alla inlägg den 4 april 2011

Av E - 4 april 2011 20:45

Jag har påbörjat en ny serie och här kommer två små tavlor i Ängla-Serien. Dessa är ca 27 x 35 cm. Fler kommer :) Idéer om vad de små änglarna kan syssla med, mottages varmt :D

 

(Klicka på dem för större bild)

 

(Såld)

 

 (Ej till försäljning)

 

 

Av E - 4 april 2011 20:17

När jag började måla för några år sedan, så var mitt första och främsta mål att få glödja andra och så har det förblivit. Och det finns få saker som gör mig så glad som när jag får ett mail eller får höra att "ÅH jag ÄLSKAR den tavlan, den måste bli min!!! " Den känslan är obeskrivlig. Jag lever och andas med dessa tavlor och jag lägger ner min själ i deras födelse. Jag vill att de ska föra med sig goda, varma energier som får köparen att må väl. När jag får beställningar försöker jag på något sätt "känna in" köparen så att en bit av dem kommer med i tavlan. Som för att ge den ytterligare en känsla av magi och styrka. Att få ta del av någons absoluta färg-favoriter, symboler och kära minnen är en så vacker gåva, något jag värdesätter mycket ömt i mitt hjärta.

 

Den här tavlan som jag visar nu, skiljer sig från alla de andra. Den är skapad och given till mig själv från mig själv. Jag tror det där är viktigt...att få ge sig själv ett bevis på vad man kan ge andra och kunna göra något som handlar om en själv. Just denna tavlan har aldrig fått ett riktigt namn...den heter "bara" MIN. Inspirationen var min kärlek för de gamla slottsporträtten. Ni vet tavlorna med de stolta männen och starka kvinnorna som tycks följa en med blicken när man går förbi. Jag ville göra en mer modern tappning och eftersom jag förmodligen varit en kråka i ett tidigare liv ;) Så strödde jag henne med vackra stenar och glitter och flortunna tygblommor.

Hon flyttar runt i vårt lilla hem, men hon följer mig med sina gröna ögon vart jag än går och påminner mig att aldrig glömma vad jag kan skapa. Det var inte alltid så självklart förstår ni...så hennes påminnelse betyder mkt!

 

Min 90x120 cm (Klicka på för större bild)

 

 

Av E - 4 april 2011 12:59

Flying High 80x80 cm - Till salu (klicka på för större bild)

 

 


Känslan att bara få flyga mot himmelen, allt högre utan rädsla eller oro. Nya insikter, sinnesro och absolut trygghet. Och så denna stora fågel, för mig ett så sinnligt och vackert djur.

 


Av E - 4 april 2011 12:13

Välkomna!!!

I dag inviger jag min alldeles egna konst-blogg. Jag kommer lägga upp bilder på mina tavlor och berätta lite om deras historia. Jag kommer även skriva om mina tankar som skapande människa och allt som ryms mellan öronen på ett irrbloss som mig ;) Men det kommer vara centrerat kring den delen av mig som är sinnlig, andlig och  alltjämt skapande :)

 

*Stor kram*

 

(Jag kommer även lägga upp youtube-länkar med musik då och då och ni får mer än gärna klicka igång musiken innan ni börjar läsa inläggen:) )

 

"Eteriska Eteria" 90 x 120 cm - till salu! (Klicka på för större bild)

 

 

Eteria växte fram med inspiration från naturen, naturbarnet och min älskade väninna Ellinor. Hon blundar och drömmer bland blommor och grönska. Ett lugn vila över hennes ansikte, men hon drömmer de stora, vilda drömmarna. Tavlan är målad i akryl och beströdd med glitter, pappersblommor och syntetiska stenar. Hon kan glittar som stjärnor i rätt ljus, men likväl träda fram med sina färger i ett annat.

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Med penseln och pennan i högsta hugg!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards