Alla inlägg den 17 april 2011

Av E - 17 april 2011 13:29

Kärlek...Så många former det finns, sådan mångfald. Ord, känslor, tankar, symboler. Jag ville måla kärleksblomman...Lotusen och förstärka målningen med den vackra Reiki (healing) symbolen Choku Rei.

 

Jag skulle kunna skriva en bibel om kärlek tror jag*ler* men jag väljer ämnet själavän och själagrupp. Jag läste någonstans en vacker tanke om reinkarnation och att vi följer varandra genom liven. Det kan vara en grupp på ex 10 individer som följs samman och återkommer till varandra genom nya roller osv...men att de djupa "kärleksbanden" alltid är den röda tråden. Skulle jag titta runt mig idag, så kan jag tydligt känna vilka dessa själar och medmänniskor är. Det finns faktiskt en "grupp" i mitt liv idag som jag är övertygad är "min" själagrupp.

 

Vi har den älskade maken, den fantastiska sonen, de underbara väninnorna, killkompisen och några kära till. Det finns band där jag inte riktigt vet vad det kommer från, men det drar mig till personen som nattfjärilen till ljuset. Människor jag bara behöver se på för att spricka upp i ett leende av varmt samförstånd. Där det är underbart att bara få gå vid sidan av dem och bara vara. Det får mig att känna stor ömhet inför dem...för jag kan älska dem på ett alldeles eget sätt. Det behöver inte betyda varken mer eller mindre, utan bara det "stora" det faktiskt är.

 

Vi är själavänner, själagrupper, själsfränder och tvillingsjälar...namnen är många...känslorna vackra och magiska!

 

Lotus 40x120 cm Såld (Klicka på för större bild)

 

 

 


 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Med penseln och pennan i högsta hugg!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards